Episod kehidupan
Thursday, May 06, 2010 | Author: hidden_fareha


Kita ibarat pelakon di atas pentas

Tiada hak, tiada kata

Hanya menurut kehendak Yang Maha Esa


***

Baginda s.a.w menghampiri saya yang sedang berlutut. Baginda bertanya: "Siapa ini?"

"Huzaifah." jawab saya.

"Huzaifah?... "tanyanya lagi.

Saya merekot ke tanah dan keberatan untuk bangun lantaran terlalu lapar dan sejuk.

"Ya, wahai Rasulullah." jawab saya.

"Sesungguhnya pasti ada berita dari pihak musuh. Oleh itu kamu pergi menyusup masuk ke kem mereka. Bawakan kepada saya maklumat mereka." perintah Rasulullah s.a.w.

Saya pun bangun untuk menjalankan arahan tersebut. Sedangkan ketika itu sayalah orang yang paling gentar dan lapar. Rasulullah s.a.w berdoa:

"Ya Allah, peliharalah dia dari hadapan dan belakang, kanan dan kiri, atas dan bawah"

Demi Allah, tatkala habis sahaja doa Nabi s.a.w. tersebut, Allah Taala merentap ketakutan dari hati saya. Badan saya juga tidak lagi merasa kesejukan.


***

Qum, Huzaifah





|
This entry was posted on Thursday, May 06, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: