Dari Ukhti Sofi...
Saturday, May 10, 2008 | Author: hidden_fareha
Terfikir sendiri, semua yang berlaku dalam kita bukanlah dipinta atau kita yang mengaturnya. Tiada apa yang mampu mengubah perancangan Allah, walau kita mampu merancang perancangan kita. Walau apapun yang kita rancangkan, perancangan Allah pasti yang lebih aula. Jadi, haruslah perbetul niyat, mengapa ada di sini. Sentiasa perlu ada tekad untuk melaksanakan tugas sebagai 'abid dan khalifah Allah. Walau di mana jua anda berada. =)

Perkara kecil, jika dibuat kerana niyat yang besar, akan jadi besar. Begitulah sebaliknya, perkara besar, jika dibuat dengan niyat yang kecil, pasti akan jadi kecil pada pandangan Allah. Jadi, ingatan buat diri; jangan kamu lupa mengapa kamu di sini. Keberadaan ini bukan suatu kebetulan, tetapi kamu ini salah satu dari mata rantai yang panjang! Melengkapkan plot-plot yang disusun Allah buat kamu.

I am positive about the good things waiting around the corner. Kate seorang adik; hikmah memang kita tak nampak, sebab dia berada di selekoh. Sebelum bertemu hikmah, perlu mujahadah melepasi selekoh berbahaya dulu.

Apapun, kepada yang setia menyokong dari kejauhan, jazakumullah khair. Kita akan bersama menempuh segalanya, walau medan kita kini berbeza. =) Sahabat seperti kamu yang diperlukan, saat terasa macam orang buangan. Stepping into unfamiliarity...

Kata hati: Muga ia menjadi kekuatan buat saya...

|
This entry was posted on Saturday, May 10, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: