Rindu kita...
Wednesday, April 30, 2008 | Author: hidden_fareha
Aku masih ingat saat waktu "adiyat" datang pada kita
"Beli payung, sticker P kak....pasni kita cuci keta ni...hehe..."

Aku masih ingat saat waktu kita ke syaima'... menelaah Zilal... mencurahkan rasa....
"Bila kita hidup di bawah naungan al-quran, usia kita akan meluhur, membersih, dan memberkati ...SQ..."

Aku masih ingat saat waktu kita pulang ke "kampung"... untuk mewarnai semula nilai iman yang makin luntur...
Tanya pakcik driver teksi pada kita: "nak ke mana ramai-ramai ni nak?"
Jawab kita keriangan: "kiteorang nak balik kampung... "
Tanya pakcik teksi itu lagi: " ramai2 ni semua satu kampung??"
Jawab kita : "hehe...."

Aku masih ingat saat waktu kita duduk2 dan beriman sejenak di liqo'2 petang...bersama dia yang setia menanti...
Akak: "haa.. awak kena qarar.. kena cakap..."
Adik: "alaaa.. akak... "

Aku masih ingat saat waktu kita menghulurkan wang di tabungan kita.. dengan niat hanya untuk membersihkan jiwa...
"Ape kak? sunduq? sunduquna juyubuna? juyubuna sudubuna?"

Aku masih ingat saat waktu kita menjadi "ghulam" tika ditahan oleh pak guard...
Pakcik guard: "haa... pukul bape sekarang ni?"
Kita: " maaf pakcik... kiteorang tak perasan mase tadi.. hehehe...."

Aku masih ingat saat waktu kita sujud, qiam bersama... membina kekuatan kerana kita da'ie agama ini...
Adik: "akak, bangun, jom qiam..."
Akak: "haa...pukul bape skg??"

Aku masih ingat saat waktu kita sama2 solat berjemaah... menghidupkan rasa dijiwa-jiwa kita...
Adik: "ade satu peraturan dekat umah ni, tetamu kena jadi imam..."
Akak: "oo.. pandainya awak.. akak ni masih dikire tetamu lagi ke??"

Akan ku ingat saat waktu kita bersama-sama...
Kerana cinta kita padaNya...
Cinta kita pada rasulNya...
Akan ku ingat janji kita...
Untuk terus tsabat di jalanNya...

Buat kakak dan adik...
Muga kita bertemu kelak...
Dengan keadaan yang terbaik untuk agama ini...
Hidupkan rasa kita...jadilah kita...
Muga terus-terusan tsabat...

Rindu kita,
1 Mei
2008
Auckland, NZ
|
This entry was posted on Wednesday, April 30, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On May 2, 2008 at 9:01 AM , Anonymous said...

saat adik2 penat..baru pulang dari berjuang..
adik: kak, penatnye. nak rehat kejap
akak: rehat kite hanye di syurga kelak dik..

sayang akak..uhibbuki fillah~