Waktu itu
Saturday, November 10, 2007 | Author: hidden_fareha

Aku bersendiri lagi. Walaupun begitu, hati kecilku sentiasa mengingatkan diri bahawa ALLAH sentiasa berada disisi. Alunan nyanyian lagu SyurgaMU oleh band indonesia, Ungu menjadi suatu tazkirah indah untuk hati ini berzikir mengingatiNYA. Bait-bait dan irama lagu itu mengilhamkan padaku saat bilamana lontaran hidayahtuLLAH memberi sinar indah dalam hati ini....



Segala yang ada dalam hidupku
Ku sadari semua milikMu
Ku hanya hambaMu yang berlumur dosa
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai syurgaMu
Terangi ku dalam setiap langkah hidupku
Kerana ku tahu.. hanya Kau Tuhanku...
Allahu Akbar...Allah Maha Besar
Ku memuja Mu setiap waktu
Hanyalah padaMu,tempat ku berteduh
Ku mohon reda dan ampunanMu
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai syurgaMu
Terangi ku dalam setiap langkah hidupku
Kerana ku tahu..hanya Kau Tuhanku...

Linangan air mata mula membasahi pipi. Aku memanjatkan rasa penuh kesyukuran atas rahmat dan kasih sayangNYA yang membuatkan aku kembali mengetahui matlamat penghidupanku di atas muka bumi ini. Aku menadah tangan dan berdoa agar sentiasa memperolehi pengampunan atas dosa-dosa dan kejahilan serta kejahiliyahan masa silamku. Moga hati ini sentiasa tsabat dan tegar dalam mengapai redhaNYA. Moga ranjau dan liku yang dilalui menjadi syahadah untuk aku bertemu dengaNYA...

|
This entry was posted on Saturday, November 10, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: